Scanoffice on vastuullisen aurinkosähkön puolella

Pakkotyöepäilyt varjostavat aurinkosähköalaa. Scanoffice ei käytä tai hyväksy pakkotyötä missään muodossa. Scanoffice katselmoi käyttämänsä aurinkopaneelitehtaat ja edistää koko alan eettisyyttä.

Aurinkopaneelien valmistusketjujen vastuullisuuteen on alettu kiinnittää yhä enemmän huomiota. Kannustimena ovat toimineet mm. paneeleissa käytettävän piin valmistukseen liittyvät pakkotyöepäilyt.

Meillä Scanofficella vastuullisuus on tärkeä asia. Emme hyväksy tai teetä pakkotyötä missään muodossa. Katselmoimme käyttämämme tehtaat itse tai matkustusrajoitusten vallitessa käytämme katselmointeihin erikoistuneita yrityksiä. Haluamme tietää, missä ja miten toimittamamme tuotteet valmistetaan

Toimitusjohtaja Atte Kallio

Scanofficen käyttämät aurinkopaneelitehtaat valmistavat myös aurinkopaneelien sisältämät piikennot itse. Näin tuotantoketju on mahdollisimman hyvin tehtaiden omissa käsissä.

Finnwatchin tuoreessa selvityksessä kerrotaan, että Scanofficen käyttämien aurinkopaneelitehtaiden alihankintaketjuissa on yhteyksiä yrityksiin, jotka ovat saattaneet käyttää pakkotyötä. Nämä samat yhteydet ovat nähtävissä käytännössä kaikilla aurinkopaneelivalmistajilla johtuen paneeleissa käytettävän piin globaalista markkinasta.

Finnwatch tekee erinomaista työtä koko aurinkosähköalan hyväksi. Siksi mekin autoimme Finnwatchia heidän selvityksessään: ”Aurinkosähkön pimeä puoli”. Uskomme, että toimitusketjujen läpinäkyvyys auttaa koko alaa pakkotyön kitkemisessä

Atte Kallio

Scanoffice panostaa jatkossakin omien tuotteidensa toimitusketjujen vastuullisuuteen. Scanoffice edistää myös koko aurinkosähköalan eettisyyttä mm. Suomen Aurinkoenergiayhdistys Ry:n kautta.