Syyskuussa voimaan astuva uusi energiamerkintädirektiivi ohjaa kuluttajia hankkimaan energiatehokkaampia laitteita

Tämän vuoden syyskuussa voimaan astuva uusi energiamerkintädirektiivi, ErP LOT 1 , koskee  kaikkia lämmitykseen ja lämpimän veden tuottamiseen tarkoitettuja lämpöpumppuja, joiden teho on maksimissaan 70kW. Erp LOT 2 -direktiivi koskee lämminvesivaraajia.

26.9.2015 jälkeen kaikissa Euroopassa myydyissä ja asennetuissa maalämpö- sekä ilmavesi-lämpöpumpuissa tulee olla energiamerkintä. Laitteeseen kiinnitettävässä tarrassa pitää olla tiedot laitteen energialuokasta, äänitasosta sekä nominaalitehosta. Myös kaikissa Euroopassa myydyissä ja asennetuissa lämminvesivaraajissa tulee olla energiamerkintä, josta käy ilmi lämpöhäviö W sekä varaajan tilavuus.

Uuden direktiivin tavoitteena on ohjata kuluttajia kiinnittämään yhä enemmän huomiota laitteiden energialuokkaan ja näin suunnata hankintoja entistä energiatehokkaampiin laitteisiin.

Scanoffice  Group -yhtiön yritykset ovat ensimmäisiä lämpöpumppujen maahantuontiyrityksiä, joilla on vaadittavat energiamerkinnät laitteissa jo nyt. Yhtiön edustamat laitteet kuuluvat kaikki parhaaseen energialuokkaan.

Valikko